‘We zetten samen een stip op de horizon’
Na twee jaar commercieel directeur te zijn geweest is Jacqueline de Vries sinds juni van dit jaar integraal verantwoordelijk voor DION Vastgoed Support. Logischerwijs vroegen mensen haar al snel welke kant ze op wil met het bedrijf. ‘Ik merkte dat ik losse, persoonlijke statements maakte. Maar dat is eigenlijk helemaal niet hoe ik dat wens. We zijn een hele platte organisatie waarbij ieder zijn inbreng heeft. Daarom vind ik dat wij ook het vormen van een visie gezamenlijk moeten doen.’
Dat begon met kleinschalige strategische sessies om te onderzoeken welke knelpunten en kansen de markt biedt. Hieruit werd ook duidelijk waar het verbeterpotentieel voor de organisatie ligt. De vervolgstap was het betrekken van alle medewerkers. Zij kregen de vraag welke kansen zij zien voor de organisatie. ‘Dat heeft eigenlijk een hele leuke extra input gebracht. Vooral duurzaamheid kwam veel naar voren, maar ook de integrale dienstverlening. We zijn als gevolg daarvan op zoek gegaan naar een concept waarmee we onze losse dienstverleningen integraal kunnen aanbieden. Daar was ook een sterke behoefte aan.’
DVS | Duurzaam
Duurzaamheid heeft al een boost gekregen het afgelopen jaar met de lancering van het concept DVS | Duurzaam.
‘Dit concept verbindt onze losse dienstverleningen met elkaar tot een integrale belofte die je van A tot Z meeneemt in de energietransitie. We nemen de klant aan de hand mee door middel van twee stromingen. De eerste is wat je echt moet doen wat betreft wet- en regelgeving en de tweede is wat verder de ambities van de organisatie zijn. Ben je er wat jou betreft als we alleen aansluiten op wet- en regelgeving of wil je op de muziek vooruitlopen? Op het moment dat je dat helder hebt, dan kunnen we gaan kijken wat je in welk gebouw moet gaan doen en wanneer.’
Stabiel, pragmatisch en betrouwbaar
Daarbij kunnen de klanten van DION rekenen op de kernbeloften van de organisatie: praktisch, betrokken, eerlijk en doortastend. ‘Ons voordeel is dat we langdurig in verbinding staan met de klant. Het is geen hit en run. Wij staan ervoor dat we naast de klant gaan staan en de behoefte van de klant vertalen. Hierbij geldt altijd ‘afspraak is afspraak’: dit is wat we gaan doen, dit is onze planning en die gaan we halen. Uiteindelijk doen we zaken met mensen en daar komt vertrouwen bij kijken.’
DION Vastgoed Support op de voorpagina
De komende jaren gaat de organisatie haar ambities verder uitbouwen. Hoe dat eruit moet gaan zien, wordt duidelijk uit de Visiekrant, die gedateerd is op 6 januari 2025. We lezen hierin over DION Vastgoed Support als volledig faciliterende organisatie, over de succesvolle integrale aanpak bij gebouwbeheer en verduurzaming en over moderne ontwikkelingen in tekeningenbeheer. Om die ambities te realiseren zet de organisatie in op teams met een stevige fundering en een hechte verbinding tussen de teams onderling en met opdrachtgevers. ‘Zo bieden we stabiliteit en maken we de beweging vooruit.’
Kopje koffie?
Bent u benieuwd geworden naar de ontwikkelingen binnen DION Vastgoed Support? Maak dan vooral een afspraak met Jacqueline om verder te praten via jacqueline.de.vries@dion.nl.